reklamepolitik

mandag den 14. november 2016

Reklame: Bjørnebanden (og rævestreger)


Kulden er her pludselig og det er blevet tid til uld. Eller - mit afkom har uld på inderst året rundt, men nu sover den store også i uldnattøj og de små får en ulddragt over bodyen til natten. Så herhjemme er det retteligt blevet tid til endnu mere uld.

Det her indlæg har været lidt længe undervejs - vi må nemlig erkende, at selv den, der er svøbt i uld, bliver også ramt af sygdom. Alle tre har været syge både samtidig og på skift. It's the season - den ene dag var der kun 2 (!) børn i vuggestue.

Nå. Men forsinkelsen betyder bare, at vi faktisk har testet tøjet godt og grundigt. Det har været vasket og tørretumblet. Sidstenævnte imod anvisninger på tøjet, men det kan det altså sagtens holde til. Her taler jeg dog ikke om uldtøjet, selvfølgelig. Både bomuld og uld er vasket mange gange og holder sig pænt uden fnuller. Faconen holder også. Hvis dit barn ligger i mellem to størrelser, så købt den store. Tøjet er ikke til den store side som f.eks. H&Ms.

Uldtøjet (det blå med bjørn på maven) er tyndt og lækkert - farven er rigtig god til mine drenge, synes jeg. Og de små synes det er ret sjovt at have en bjørn på maven, nu de er vant til at henslæbe deres liv i enten ensfarvet blåt eller gråt uld. Og jeg er vild med at jeg kan klæde dem alle tre på i matchende tøj, fordi tøjet går op i en størrelse som også den 5-årige passer.


Uldtøjet finder du her

Strømperne kræver også lige et selvstændigt ord med på vejen, for de udmærket sig nemlig ved at være lidt længere i skaftet og så strammer de ikke - heller ikke den tykkeste babyankel, som den ene tvilling er indehaver af.

 Både ræve og bjørne findes i mange udgaver. Du finder ræveserien her og bjørneserien her. 



Der er også en kaninserie tiltænkt pigerne, men mine drenge er nu ret glade for håndklædet med kaninører.  Jeg har skrevet det før, men gør det gerne igen: Håndklæderne fra Freds udmærker sig ikke blot ved at være tykke og bløde, men især på størrelsen, som med deres 100 x 100 cm er væsentlig større end andre håndklæder med hætte på markedet. Og min 5-årige synes nu stadig det er hyggeligt at bliver tørret i sådan ét.


Og så er det hele jo økologisk og GOTS certificeret, som al Freds bomulds- og uldtøj er det - og det er altså et stort plus i min bog.



Reklame: Indlægget bringes i samarbede med Freds World. Vi har fået tøjet på billederne til test. Billederne er mine egne og ordene ligeså.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar