reklamepolitik

onsdag den 29. maj 2013

stevia










for lidt tid siden fik jeg tilsendt en kasse med yoggi, stevia-plante mv., som jeg var blevet spurgt om jeg kunne være interesseret i at teste. Yoggi har lavet en ny variant med mindre sukker i, fordi den delvist er sødet med stevia. jeg var en smule skeptisk, da jeg normalt helst kun spise én slags morgen-mads-mælke-produkt; nemlig A38 3,5 % - altså sødmælksversioen. Hvilket nok er grunden til, at jeg synes denne er lidt tynd i det - til gengæld er smagen fantastisk! Især blåbær-banan-udgaven er rigtig lækker. Den smager slet ikke "kunstigt" sødet - men det er den jo faktisk heller ikke: 

"Stevia er nemlig ikke kemi, men ren natur. Det indeholder ingen kalorier, og det påvirker ikke blodsukkeret. Faktorer, som er vigtige for os, der ikke vil være sukkerafhængige, men som heller ikke vil undvære en sød, naturlig smag."

Der fulgte også en Stevia-plante med, men den har altså desværre lidt en tragisk skæbne. Ikke plantens skyld - herhjemme kan vi bare kun finde ud af at holde liv i cowboy-kaktus og sukkulenter! 

Flere yoggi-billeder er at finde på instagram - de var nemlig også et par fine morgenmadsskåle med fra Kähler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar