reklamepolitik

torsdag den 13. november 2014

"Barsel" / Hvordan får hun tid til et formiddags-meal på McD?!




Ja, barsel i "", for jeg er egentlig ikke på barsel endnu, men sygemeldt. Helt standardprocedure, når man venter tvillinger.

Så nu er jeg hjemme og min vigtigste opgave er, at passe på mig selv og de små, så der forhåbentlig er længe til de melder deres ankomst.

På den ene side føles det lidt skørt - jeg kan jo godt sidde her og skrive, kunne jeg så ikke også have siddet på kontoret og skrevet? På den anden side, så er jeg ca. lige så belastet (for ikke at tale om større!) allerede nu, som lige før termin med min søn. Ondt i ryggen, plukkeveer og træt, træt, træt... jeg kan ikke bevæge mig særligt meget, så siden jeg skrev kladden til indlægget, er der altså heller ikke rigtigt McD-meals på menuen længere. 

Jeg ville ønske jeg kunne bruge tiden på at ordne alle de praktiske hængepartier, vi har som vasketøj, oprydning, rengøring etc. Men jeg hverken kan eller må løfte eller bevæge mig særligt meget, så det er i meget lille omfang, at jeg kan den slags. Utroligt, hvilken trang man får til at rydde op og smide ud, når man ligger midt i rodet og ikke kan gøre noget ved det!

Det farlige ved al den tid, som man ikke rigtigt kan udnytte er også at man hurtigt kommer til at bekymre sig om alle de risici, der er forbundet med en tvillingegraviditet og -fødsel. Og så kan man nemt komme til at google lidt for meget og læse lidt for mange beretninger, der skræmmer én fra vid og sans. Det prøver jeg at lade være med, selvom det kan  være svært.

Jeg prøver at se på den lyse side, selvom jeg ikke kan så meget - for hvornår er det lige, at jeg får så meget tid til mig selv igen? Ikke foreløbig. Så jeg vil læse de bøger, jeg ikke har fået læst de sidste tre år, se film, tage en lur midt på dagen, få skrevet lidt herinde og ordnet så mange af de praktiske ting, som jeg kan (læs: Netshopping)

Men ih, hvor ville jeg gerne en tur i Tivoli her til jul med min dreng og kunne lege med ham, som vi plejede at gøre. Nu er der kontant afregning i form af plukkeveer, hvis jeg laver det mindste.

Heldigvis er det jo en midlertidig situation - og man vænner sig jo til, at der absolut intet sker i ens liv. I dag er alt jeg har på programmet f.eks. at tage imod en nemlig.com levering over middag...hvis jeg vil se fjernsyn bliver det Ramasjang, for fjernbetjeningen er gået i stykker og det er nu umuligt at skifte væk fra Ramasjang, som selvfølgelig er sidst sete kanal!

Jeg tror bare, at jeg venter tålmodigt på, at tabletten bliver ladt op, så jeg kan netflixe... 

(Billedet har intet med indlægget at gøre, udover at være mit seneste net-køb: Et biltæppe, der er til at holde ud at se på til drengens værelse. Fra H&M Home)

1 kommentar:

  1. Just started a Blog dedicated to healthy nutrition for a big family with kids. Taking care of your family members plays a significant role in our lives, as we always attempt to get the very best and nutrition and the right diet helps build a strong relationship with each other. I used the help of professional writers at https://writingmetier.com to make my first article full of the latest research on a healthy diet, also showing the diagram of healthy nutrition.

    SvarSlet